Podziel się z nami swoją opinią!
Finanse
Komentarze0

Jak promować się w sieci? O czym należy pamiętać? Do kogo warto się zwrócić?

2018.08.07

Niewątpliwie w ostatnim czasie zmieniają się kanały, którymi firmy docierają do klientów. Już nie tylko billboardy, ulotki i reklamy w mediach tradycyjnych mają znaczenie. Coraz bardziej liczy się promocja się w sieci. Ważne jest, żeby kampanie internetowe prowadzone były równocześnie w kilku miejscach.

Od czego warto zacząć?

Pierwsze, co powinniśmy zrobić, kiedy już mamy własną stronę internetową, to pozycjonowanie. To pojęcie odnosi się do tego, na którym miejscu strona firmy pojawia się w wyszukiwarce. Wielu ludzi szuka potrzebnych informacji, produktów czy usług tylko na pierwszej stronie wyników Google. Warto więc zrobić wszystko, żeby nasza firma pojawiła się tam, co zwiększy zainteresowanie ofertą. Stanie się tak, jeśli na stronie będą pojawiać się teksty z odpowiednimi słowami kluczowymi. Ich dobór odbywa się za pomocą przeznaczonych do tego narzędzi. Warto więc zatrudnić eksperta, na przykład pracownika agencji, który doskonale zna zagadnienia SEO. Należy zwrócić uwagę zarówno na to, żeby tekst był merytoryczny, jak i na to, żeby występowały w nim odpowiednie słowa kluczowe. Teksty zawarte na stronie muszą być unikalne (czyli nieskopiowane z innych miejsc w sieci) oraz szczegółowe. Tego typu treści będą wartościowe zarówno dla algorytmów Google, jak i użytkowników. Na stronie może się znaleźć także blog. Świetnie sprawdzi się także możliwość dodawania komentarzy. Interakcja z czytelnikiem to coś, co zawsze robi dobre wrażenie. Warto więc zacząć od stworzenia profesjonalnej strony internetowej, na której prócz reklamowania własnych usług, zawrzemy ciekawe informacje związane z branżą, które być może skłonią czytelników do skorzystania z naszej oferty..

Marketing szeptany - dobry sposób na promocję.

Jeśli pojęcie marketingu szeptanego jest ci do tej pory nieznane, to koniecznie trzeba to zmienić. Często szukając usług (na przykład prawnika) pytamy o zdanie znajomych. Zaglądamy także na fora internetowe. I właśnie tam możemy natknąć się na buzz marketing. Polega on na wywołaniu na danym forum rozmowy o usługach czy produktach danej firmy. Aż dziewięciu na dziesięciu klientów bierze pod uwagę opinie innych. Nie ma więc lepszej formy reklamy niż pozytywne słowa użytkowników forów. Należy jednak zaznaczyć, że marketing szeptany nie może być w żadnym wypadku nachalny. Rozmowa prowadzona na forum powinna być bardzo naturalna. W buzz marketingu nie ma miejsca na negatywne opinie dotyczące konkurencji. Nie można doprowadzić do tego, żeby nasze słowa wzbudziły w internautach podejrzenia. Marketing tego typu powinien utrwalić markę w głowach klientów oraz stworzyć jej pozytywny wizerunek.

Reklama w mediach społecznościowych - jak bardzo jest ważna?

Media społecznościowe zdobywają z każdym dniem większą popularność. Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin - powinniśmy wybrać przynajmniej jedną z wymienionych platform, na których codziennie będziemy zaznaczać obecność firmy na rynku. Wokół mediów tego rodzaju zgromadzona jest aktywna społeczność, z którą możemy podejmować interakcje. Założenie profili na wyżej wspomnianych platformach nie wystarczy. Należy stworzyć strategię, której będziemy się trzymać. Musimy zacząć od określenia celów oraz grupy odbiorców.
Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, do jakiej grupy docelowej kierowane są usługi świadczone przez naszą firmę. Dzięki temu prostsze okaże się tworzenie postów, które mają zainteresować potencjalnych odbiorców.

Należy zadbać o to, żeby na wszystkich platformach działać w sposób spójny, co zwiększa wiarygodność przedsiębiorstwa.

Najczęstsze błędy popełniane w tworzeniu strategii to:

  • krótkofalowe spojrzenie na działania. Liczą się długofalowe i konsekwentne działania. Nie należy liczyć na natychmiastowe efekty.
  • ograniczenie do jednej platformy. Różnorodność platform społecznościowych pozwala nam dotrzeć do wielu klientów. Warto więc stworzyć konto nie tylko na Facebooku, ale również na Twitterze, czy innym serwisie. Zwiększa to szanse dotarcia do każdej osoby, która może być zainteresowana naszą ofertą.
  • brak spójności między social mediami a profilem firmy. Przekazywane na profilu treści powinny być spójne z tym, co przekazuje firma.

    Profilowi w mediach społecznościowych mogą przyświecać różne cele. Są to, na przykład:
  • cel wizerunkowy - polega on na stworzeniu określonego wizerunku w oczach odbiorców lub zmianie dotychczasowego. Ma też na celu zbudowanie określonych relacji z klientem oraz zwiększenie popularności firmy.
  • sprzedaż - w tym przypadku profil w mediach ma stwarzać zainteresowanie ofertą prowadzące do skorzystania usług. Można to osiągnąć poprzez skierowanie na stronę własne firmy.

Facebook jako narzędzie promocji w sieci

Ta platforma daje możliwość dotarcia do ogromnej ilości potencjalnych klientów. System reklam pozwala na to, żeby dokładnie określić poszukiwanych przez nas odbiorców. Fanpage to miejsce, gdzie klienci wyrażą zadowolenie z naszych usług lub powiedzą, co robimy źle. Na każdy komentarz warto odpowiadać. Sprawia to, że użytkownik czuje się dla firmy ważny. Można także udostępniać posty związane z tematyką, którą zajmuje się firma. Użytkownik dostaje więc od danej strony nie tylko reklamę, ale także wartościowe treści.

Kto może pomóc w promowaniu marki w sieci?

Warto o pomoc poprosić specjalistę do spraw marketingu. Znaleźć go można na przykład w agencji, która specjalizuje się marketingiem internetowym. Takie miejsce zrzesza wielu ludzi, którzy znają się na zagadnieniach SEO. Przyda się nam także dobry copywriter, który poprowadzi bloga firmy. Należy także skorzystać z pomocy specjalisty w prowadzeniu mediów społecznościowych, który określi naszą strategię, główną koncepcję kampanii (big idea) oraz poprowadzi profile w mediach tak, żeby zdobywały coraz większą liczbę użytkowników, co przełoży się na realny zysk.

Jak zaoszczędzić na marketingu internetowym?

Gdy posumujemy te wszystkie rzeczy o których wspomnieliśmy w niniejszym artykule możemy dojść do wniosku że po prostu nas na to nie stać. SEO, Adwords, FB Marketing szeptany - to wszystko kosztuje a gdy dołożymy do tego jeszcze opłacanie osób profesjonalnie zajmujących się tymi rzeczami to kwota mozę urosnąć do kilku tysięcy zł miesięcznie. Jak obejść to ograniczenie?

To proste, sprawdź co przygotował dla Ciebie mojekspert.pl i zaoszczędź kilka tysięcy zł miesięcznie na marketingu swoich usług. Pozyskujemy kilkuset klientów każdego miesiąca dla ekspertów w naszym portalu. Nie czekaj zarejestruj się już dziś.

 

Dołącz do dyskusji

Komentarze0
Wiadomość