Podziel się z nami swoją opinią!
Finanse
Komentarze1

III zasada dynamiki Newtona w sprzedaży usług.

2018.07.17

O co chodzi z tą zasadą dynamiki Newtona?

Ktoś, kiedyś powiedział mądre zdanie:

„Nasi klienci nas lubią. No, może za wyjątkiem tych “trudnych”, którzy zawsze są niezadowoleni i ciężko im dogodzić.”

A czy przypadkiem większość Twoich klientów nie jest trudnych? Znasz to powiedzenie, że “masz takich klientów, na jakich zasługujesz”?

Kwestia tego czy klient jest trudny czy nie, nie zależy od tego jak sobie "wychowałeś" klienta, bo tego się praktycznie nie da zrobić. Moim zdaniem zależy to od „sprzedażowej” interpretacja III zasady dynamiki Newtona: “każdej akcji odpowiada reakcja równa co do wartości i kierunku, lecz przeciwnym zwrocie”.

 

Innymi słowy nie możesz oczekiwać, że klient Cię polubi, jeśli to będzie obiektywnie niemożliwe – po prostu otrzymasz od swoich klientów dokładnie to, co dajesz im na co dzień! Co mam na myśli?

Czy moi klienci mnie lubią?

Przeanalizuj listę poniżej i wybierz te zdania które dotyczą właśnie Ciebie:

  • Bardziej zależy mi na zadowoleniu klientów, niż na sprzedaniu.
  • Podczas konwersacji z klientem, mam szczery uśmiech na twarzy.
  • Zawsze dotrzymuję słowa danego klientowi, tyczy się to również obietnic.
  • Jestem przyjazny i pomocny dla wszystkich moich klientów nawet jeśli owa pomoc nie dotyczy pracy którą wykonuję.
  • Uczestniczę w rozmowie z klientem jednocześnie słuchając tego co ma do powiedzenia.
  • Zapamiętuję imiona/nazwiska klientów,oraz nazwy własne ich firm jednocześnie używając ich w rozmowie z klientem
  • Klient nie musi czekać nie wiadomo ile na rozpatrzenie skargi lub reklamacji.
  • Od czasu do czasu zaskakuje klientów niespodziankami i prezentami.
  • Rozmowa z klientem jest dla mnie przyjemnością.
  • Traktuję klientów tak, jak oni sami chcieliby być traktowani, a nie tak, jak ja chciałbym być traktowany.

Ostatni punkt z powyższej listy pewnie wywołał u Ciebie konsternacje. Zwykło się bowiem mówić „traktuj kogoś tak, jak sam chcesz być traktowany”, a w praktyce często okazuje się, że dużo więcej udaj się nam osiągnąć wtedy gdy spełniamy oczekiwania klientów a nie swoje! Każdy klient ma inne oczekiwania zarówno do produktu, stylu obsłużenia, itp. Traktowanie więc wszystkich jak siebie samego nie zawsze może przynieść oczekiwane rezultaty.

Czy moi pracownicy mnie lubią?

Które z powyższych punktów wybrałeś i rzeczywiście je spełniasz? Jeśli jest ich dużo to na pewno masz dużo zadowolonych klientów - którzy Cię lubią. A teraz….. coś dla pracodawców, managerów w dużych firmach - zamień w powyższej liście słowo „klient” na „pracownik”, a na pewno znajdziesz miejsca do poprawy jakości zarządzania zespołem w Twojej firmie.

Dopiero po wprowadzeniu usprawnień (punktów z listy, których nie wypełniasz) zobaczysz jak BARDZO Twoja firma może być lubiana. Efekt zasady dynamiki Newtona zadziała ze zdwojoną siłą, gdyż wpływ relacji pracowniczych w Twojej firmie jest odczuwalny przez Twoich klientów. Pamiętaj o tym.

 

Dołącz do dyskusji

Komentarze1
Tomasz Z. 2018.08.06 22:26:46
Fajna lista. Na szczęście sporo tych punktów pasuje do mojego stylu pracy. Potwierdzam że to procentuje w dłóższej perspektywie czasu.
Wiadomość