Podziel się z nami swoją opinią!
Finanse
Komentarze0

7 sposobów przyciągania odbiorców

2018.08.03

Masz firmę lecz nie wiesz w jaki sposób przyciągnąć odbiorców?
Chcesz uniknąć powielania nudnych formułek oraz pustych frazesów?
Twoim marzeniem jest, by uwagę odbiorców przyciągała oryginalność oraz rzetelność prezentowanych treści? 
7 sposobów przyciągania odbiorców oraz twoja kreatywność, pomogą ci ten sukces osiągnąć.

1. Stwórz wartościowe treści

Gdy prowadzimy biuro rachunkowe, ciężko jest nam się wyróżnić spośród setek konkurencyjnych firm. Każde z nich oferuje dość podobny zakres usług, zbytnie obniżenie cen niebezpiecznie przybliżałoby nas do progu rentowności.
W takiej sytuacji spróbujmy wyjść poza pasywną postawę w kontaktach z klientami i zamiast jedynie odpowiadać na ich pytania – twórzmy treści, które mogą ich zainteresować. Stwórzmy  na swojej stronie dział, w którym księgowa będzie przedstawiała porady dla podatników – jeśli ludzie będą odwiedzać naszą witrynę i cyklicznie odnajdywać tam wartościową zawartość, to oprócz stałych czytelników, możemy zyskać klientów, potrzebujących naszych usług księgowych.

2. Stwórz możliwość kontaktu zwrotnego

Często twórcy treści uważają, że z ich perspektywy praca kończy się wraz z opublikowaniem tekstu na stronie. Nic bardziej mylnego ! Nie zapominajmy, że powinniśmy dać czytelnikom możliwość kontaktu zwrotnego.

Wszelkie pytania bądź zastrzeżenia ze strony czytelników, mogą być dla nas bardzo cenne. Pozwolą nam określić zainteresowania oraz wątpliwości czytelników, a tym samym przyczynić się do wzrostu naszej renomy. 

Internet daje nieporównanie większe możliwości interakcji niż tradycyjne media - wykorzystajmy je.

3. Dopasuj metodę komunikacji do grupy odbiorców

Każdy lubi się czuć wyjątkowo, odnosić wrażenie, że dana oferta jest przygotowana specjalnie z myślą o nim.
Niestety, nie zawsze jesteśmy w stanie przygotować indywidualnej oferty dla każdego, szczególnie jeśli jesteśmy dopiero na etapie komunikacji do potencjalnych odbiorców. Dopiero gdy nawiążemy bezpośredni kontakt z jednym z nich, będziemy w stanie uzgodnić co możemy mu zaoferować. Do tego czasu, aby choć wstępnie dopasować ofertę do odbiorców – podzielmy ich na grupy, dostosowując do nich język oraz kanały komunikacji.

Jeśli nasza branża to ubezpieczenia np. dla aktywnych sportowców, to umieszczenie na stronie różnorodnych filmów oraz intensywna kolorystyka może być czynnikiem skupiającym uwagę klienta. Jeśli jednak  ubezpieczenia dostosowane są do starszych ludzi, zastosujmy na naszej witrynie powiększoną czcionkę, bardziej kontrastowe grafiki, umożliwmy też łatwy kontakt telefoniczny – by ułatwić znacznej części odbiorców tradycyjny kontakt.

4. Postaw na różnorodność treści

Jeśli prezentowane przez nas treści istnieją jedynie w formie tekstowej- warto wiedzieć, iż jesteśmy dość odlegli od oczekiwań odbiorcy.
Oczywiście w przypadku branż darzonych respektem jak choćby prawo, nie powinniśmy umieszczać na naszej witrynie wielokolorowych, migających bannerów. Lepszym wyborem będą stonowane, dostojne i kojarzące się z profesjonalizmem kolory.

Nie oznacza to jednak, że nie powinniśmy uzupełniać tekstu wykresami albo grafikami, pomocnymi do zobrazowania danego zagadnienia.

Warto „wziąć pod lupę”  również wstawki filmowe, pokazujące między innymi -
nasz komentarz do wybranych zagadnień prawnych czy też krótką prezentację, przekazującą najważniejsze zagadnienia w pigułce.

Pamiętajmy, że czas czytelników przeznaczony na czytanie jest dość ograniczony przez ich codzienne obowiązki.  Zatem, umożliwiając im dostęp do treści w postaci filmu, zwiększamy szanse na zainteresowanie.

5. Widoczność strony na innych urządzeniach

Liczba urządzeń jakie wykorzystujemy do surfowania w sieci, cyklicznie ulega tendencji wzrostowej. Nadążając za postępem, nasze strony powinny być dostosowane do każdego urządzenia mobilnego (tablety, telefony itp. )

W porównaniu do komputerów- urządzenia te mają ekrany o niestandardowych wymiarach i rozdzielczościach, dlatego tak ważne jest odpowiednie zoptymalizowanie strony pod kątem wizualnym na każde z urządzeń. 


6. Polub media społecznościowe

Chcąc wyjść z naszą ofertą poza dotychczasową grupę odbiorców, najrozsądniej będzie skorzystać z możliwości promowania się w mediach społecznościowych. Liczba użytkowników Facebooka przekroczyła już 2 miliardy, z czego w Polsce zbliża się powoli do 20 milionów. Z Twittera aktywnie korzysta ponad 300 milionów użytkowników, a polski portal Wykop.pl deklaruje około 6 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie.

Do każdej z tych osób możemy dotrzeć jednym, prostym wpisem-
w dodatku ZA DARMO!

7. Nie bój się zamawiania reklam

Mnogość firm usługowych na współczesnym rynku, staje się czynnikiem ograniczającym pewność do pozyskania stałego klienta.
Ilość ofert zasypujących rynek przez naszą konkurencję, uniemożliwia nam szybkie i łatwe dotarcie do odbiorcy. Ta pozorna przeszkoda, może z czasem okazać się naszą mocną stroną, jeśli tylko odpowiednio ją wykorzystamy, posługując się wyłącznie prawami rządzącymi w Internecie.

Głównym zadaniem jest wyróżnienie się na rynku, stworzenie atrakcyjnej treści, która będzie stawiała nas nad piedestałem, pozostawiając inne firmy daleko w tyle.

Dobrze ukierunkowana reklama sprawi, że strona szybko zapracuje na siebie, poprzez szybkie powiększenie grona jej odbiorców.

7 sposobów skutecznego przyciągania odbiorców, to tylko kilka z wielu rozwiązań
jakie możemy zastosować w marketingu naszej firmy.
Kanały jakimi chcemy docierać do odbiorcy, powinny być indywidualnie dostosowane do potrzeb rynku, na którym zamierzamy zaistnieć.

Każdy sposób może być tym najlepszym. 

Dołącz do dyskusji

Komentarze0
Wiadomość