Podziel się z nami swoją opinią!
Finanse
Komentarze0

7 tanich narzędzi e-marketingu, jakie musisz znać.

2018.07.17

Planując dużą kampanię promocyjną, powinniśmy przygotować adekwatny do niej budżet. Jeśli jednak plany przerastają nasze możliwości finansowe, zawsze możemy skorzystać z licznych tanich narzędzi marketingowych sprawiających, iż efekt będzie równie imponujący.


1. Pozycjonowanie stron (SEO)

 Poszukiwanie informacji o firmach, którymi są zainteresowani, rozpoczyna się od wpisania poszukiwanej frazy w wyszukiwarkę Google. Jednakże, jeśli ktoś wpisze „najlepsza księgowa w Poznaniu”   wyświetli mu się prawie 300 tysięcy wyników. 

Jednym ze sposobów na znaczne wyróżnienie się wśród konkurencji będzie odpowiednie pozycjonowanie strony. Zanim  algorytmy Google zauważą działania SEO, musi minąć trochę czasu, jednak wynik końcowy będzie dla nas satysfakcjonujący.


2. Stworzenie atrakcyjnych treści.

Mimo, iż Internet pełen jest różnorakich treści, to odnalezienie w nim materiałów wysokiej jakości nie zawsze należy do najprostszych zadań. Dlatego, kiedy internauta odnajdzie już miejsce przepełnione ciekawymi informacjami, z pewnością będzie do niego wracał i polecał je innym użytkownikom. 

Aby osiągnąć ten efekt, musimy stworzyć treści atrakcyjne dla odbiorcy. 
 

3. Sprecyzowanie grupy docelowej

Największą oglądalność możemy zaobserwować w mass mediach, jeśli jednak chcemy by nasz produkt trafił do konkretnej grupy odbiorców, musimy ją sprecyzować.
                                        
Zamiast kierować naszą reklamę do mass mediów, bardziej efektywnym rozwiązaniem okaże się umieszczenie jej w czasopismach  tkj.: Puls BiznesuParkiet Gazeta Giełdy czy w programach TV np. Biznes Informacje.                

4. Tania reklama w Internecie

Przy dość ograniczonym budżecie wiele możliwości promowania naszej firmy pozostaje poza zasięgiem. Nie zamieścimy reklamy w telewizji, nie wyślemy próbek produktu do setek tysięcy odbiorców. Musimy więc znaleźć tańsze kanały, którymi prześlemy nasz przekaz. Jeśli przygotowaliśmy już filmik promocyjny, a nie stać nas na jego publikację w ogólnopolskiej telewizji to warto zainteresować się lokalną telewizją – z pewnością koszt emisji będzie znacząco niższy, a jeśli tak jak wspomnianą wcześniej księgową z Poznania interesuje nas raczej lokalny rynek – to może to być właściwa droga. 


Kolejnym sposobem na obniżenie kosztów emisji jest umieszczenie naszego filmu  na internetowych platformach video, takich jak YouTube czy Vimeo.
Jeśli nasz materiał będzie względem intrygujący, istnieje całkiem duże prawdopodobieństwo,  że  Internauci zrobią nam reklamę za darmo- przesyłając między sobą link do naszej reklamy. A w niektórych przypadkach możemy nawet na tym zarobić – włączając tzw. monetyzację na platformach typu YouTube możemy liczyć na zarobek z powodu wysokiej oglądalności na naszym kanale. 
 
Jeśli zamiast przekazu video, preferujemy tradycyjne ogłoszenia – rozmieszczajmy je w darmowej przestrzeni reklamowej, oferowanej przez wiele serwisów internetowych.
 

5. Marketing wirusowy

Wspominaliśmy wcześniej o sytuacjach, w których potencjalni odbiorcy naszego przekazu sami przesyłają go dalej. Jest to rzecz do której powinniśmy dążyć, ponieważ osoby trzecie znacznie poważniej traktują materiały polecane przez znajomych. Nie ma niestety jednego sprawdzonego i zawsze działającego sposobu na wywołanie efektu marketingu wirusowego. Warto więc skorzystać z pomocy oferowanej przez osoby, zajmujące się marketingiem wirusowym. 


Należy jednak pamiętać, by tworzone treści nie były zbyt nachalne, ponieważ mogą skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów. 

Wybierając „viral marketing”, róbmy to mądrze. 
 

6. Media społecznościowe

Platformy społecznościowe to sposób na szybkie i niedrogie dotarcie do ogromnej ilości odbiorców.

 


                                              Jedna nasza publikacja, 
                                         wykorzystując efekt kuli śnieżnej,
                                             może dotrzeć do milionów osób, 
                                      potencjalnie zainteresowanych naszą firmą.

 

Należy jednak pamiętać, iż takiego efektu nie osiągniemy, jeżeli nie podejmiemy aktywności w mediach społecznościowych. Uczestniczmy zatem w dyskusjach na Facebooku (starając się oczywiście, aby nasze wypowiedzi podkreślały nasz profesjonalny wizerunek), polecajmy wartościowe książki czy artykuły, dzielmy się naszymi przemyśleniami na blogu. 


7. Tworzenie zniżek 

Dobrym pomysłem będzie cykliczne publikowanie kuponów zniżkowych na oferowane przez nas usługi, zamieszczanych na profilach społecznościowychTaka strategia przynosi wiele korzyści. Zachęca zainteresowane osoby do  przetestowania naszych usług i to za połowę ceny ! 
Fenomen wyprzedaży to częste zjawisko obserwowane w sklepach. 

 - Obniżka ceny, umożliwia klientowi sprawdzenie i zweryfikowanie jakości usług, bez poniesienia żadnej straty. 

- Ponadto, ogłaszając rabat możemy liczyć na automatyczny wzrost liczby odbiorców, którzy chcą być na bieżąco i zaczną nas odwiedzać regularnie.

Reansumując - Internet to miejsce pełne nie tylko drogich i efektownych narzędzi marketingowych. Czasem uzyskanie pomocy i polepszenie wyników naszej oglądalności, są prostsze niż nam się wydaje. 
Minęły już czasy kojarzenia „tanich sposobów na..” z brakiem jakości i profesjonalizmu. Obecnie ważna jest znajomość, a przede wszystkim świadomość
mnogości sposobów na skuteczną promocję w sieci. 

Coraz częściej, skupianie się na prostszych kanałach komunikacyjnych oraz tworzenie bardziej klarownych komunikatów –zarówno werbalnych jak i niewerbalnych- przyczynia się do wzrostu naszej autentyczności w oczach odbiorców. 


                    „Największe pomysły, cechuje prostota” 
                                     -William Golding

Dołącz do dyskusji

Komentarze0
Wiadomość