Podziel się z nami swoją opinią!
Finanse
Komentarze0

Jak stworzyć dobre więzi z klientami?

2018.08.06

Każdemu zależy na tym, by mieć  jak najwięcej kontaktu z klientami. Lojalność i  dobra jakość naszych usług, powodują, że klient z chęcią do nas wraca.. Nawet w sytuacjach, gdy inni oferują tańsze rozwiązania.
Tym razem podpowiadamy : jak stworzyć dobre więzi z klientami?

Profesjonalizm i szacunek.

W kontakcie z klientem należy zawsze wykazywać się profesjonalizmem. Jest to podstawa, jeśli chcemy, by klienci do nas wracali. W branżach takich jak prawo lub ubezpieczenia, musimy przede wszystkim pokazać, że posiadamy wiedzę, którą umiemy zastosować w praktyce. Jedyną drogą do zbudowania zaufania z klientem jest szczerość oraz służenie dobrą radą. Klient dzięki temu  wie, że zawsze może na nas liczyć i będzie do nas wracał w przyszłości. Zazwyczaj taka współpraca trwa latami. Kolejnym profitem jest to, że osoba zadowolona z naszych usług, będzie polecała je swoim najbliższym czy znajomym.

Profesjonalizm to nie wszystko. Musimy jeszcze pokazać swoją „ludzką twarz”.

Nie należy pokazywać klientowi swojej wyższości, przyjmować postawy wyroczni, nie dopuszczając tym samym klienta do głosu. Każdemu człowiekowi należy okazywać szacunek. To, że klient nie posiada tak rozbudowanej wiedzy jak my, nie oznacza, że nie musimy mu tłumaczyć pewnych zagadnień czy naszych działań. Cierpliwie odpowiadajmy na każde pytanie, tłumaczmy zagadnienia w sposób jasny i zrozumiały. Takie działanie doprowadzi do powstania partnerskiej więzi z naszym kontrahentem.

Zaangażowanie i zainteresowanie.

Jeśli chcemy nawiązać z klientem dobre więzi, należy okazać nasze zaangażowanie w rozwiązywaniu jego problemów. Klient musi czuć, że zawsze wkładamy sto procent naszych możliwości podczas wykonywania swoich obowiązków. Musimy zawsze znaleźć czas, by uważnie wysłuchać klienta. Jeśli w danym momencie tego czasu nie mamy, umówmy się na kolejną rozmowę, by zawsze poświęcić klientowi maksimum uwagi. Przy kolejnych spotkaniach, możemy poświęcić wtedy chwilę na niezobowiązującą rozmowę, dla rozluźnienia atmosfery. Klient powinien czuć się w naszym towarzystwie komfortowo. Ważne jest by zmniejszać między nami dystans.
Po wykonaniu usługi powinniśmy zadbać o feedback czyli tzw. odpowiedź zwrotną. Powinna być dla nas bardzo ważna w kontakcie z klientami. Dzięki niej wiemy, na jakie kwestie powinniśmy zwrócić uwagę, co możemy jeszcze ulepszyć. Jeśli oczekujemy uwag od klienta, pamiętajmy by zawsze na nie odpowiedzieć i w miarę możliwości wprowadzajmy zmiany, które sugerują klienci.

Naturalność

Możemy przeczytać setki książek o tym, jak zachowywać się w relacji z klientem, ale zawsze należy być przede wszystkim sobą. Klient zawsze wyczuje każdy fałsz i nienaturalne zachowanie z naszej strony. Nie powinniśmy udawać kogoś kim nie jesteśmy. Możemy wtedy odstraszyć klienta, który będzie podświadomie czuł, że coś tu jest nie tak jak powinno. Nie powinniśmy kopiować zachowań współpracowników. Każdy może wypracować sobie swój własny styl, zgodny z jego charakterem. Klient będzie wtedy widział, że jesteśmy szczerzy w tym co robimy. 

Przedstawianie WSZYSTKICH warunków  oferty. 

Jeśli chcemy, by klienci do nas wracali, musimy zawsze uczciwie przedstawiać naszą ofertę. Nie ukrywajmy kosztów, nie starajmy się wyciągnąć od klienta jak najwięcej. Umawiajmy się na samym początku na konkretną opłatę, mówmy szczerze ile kosztują nasze usługi. Klient musi wiedzieć ile i za co płaci. Nie oferujmy mu usług, których nie potrzebuje, licząc na to, że się nie domyśli i je kupi. Klient nie powinien odczuć, że traktujemy go jak maszynkę do zarabiania pieniędzy, z której staramy się wycisnąć ile się da. Tylko uczciwością możemy zapracować na sukces i sprawić, by więzi z klientem były naprawdę dobre.

Dotrzymywanie obietnic

Jeśli obiecujesz, że oddzwonisz, oddzwaniaj. Jeśli obiecujesz jakiś termin, dotrzymuj go. Zawsze staraj się spełnić to co mówisz. Jeśli wiesz, że wystąpią jakieś przeszkody, informuj klienta wcześniej, jak najszybciej się da. Nie doprowadzaj do sytuacji, w której klient dowiaduje się o czymś po fakcie. Pomyśli wtedy, że go lekceważysz i nie wywiązujesz się ze swych obowiązków. Że nie jesteś profesjonalistą i nie jesteś wart pieniędzy, które płaci. 

Każdy kto świadczy usługi, chce budować dobre więzi z klientem. Podstawą w nawiązywaniu owocnych relacji jest tak naprawdę rozmowa. Tak samo jak za pomocą rozmowy budujemy więzi z naszymi partnerami, dziećmi lub przyjaciółmi, tak samo możemy zbudować silne relacje biznesowe z naszymi klientami. Rozmowa wymaga od nas uważnego słuchania tego co mówi klient: o swoich potrzebach, problemach lub wątpliwościach. Z drugiej strony musimy na to wszystko cierpliwie odpowiadać i mówić tak, by zawsze było to zrozumiałe i szczere.

Informujmy na bieżąco naszych klientów, odpowiadajmy na ich pytania, interesujmy się ich wrażeniami ze współpracy z nami. Za pomocą kontaktu osobistego i rozmowy, możemy zbudować relację, która przetrwa lata.

Dołącz do dyskusji

Komentarze0
Wiadomość